Introductie - Reisverslag uit Houten, Nederland van Frank & Esther - WaarBenJij.nu Introductie - Reisverslag uit Houten, Nederland van Frank & Esther - WaarBenJij.nu

Introductie

Door: Frank & Esther

Blijf op de hoogte en volg Frank & Esther

09 Februari 2019 | Nederland, Houten

Wat gaaf om hier wat te kunnen delen over onze plannen. Inmiddels is de trouwerij al over minder dan 70 dagen! Tijd om wat te vertellen over onze reis. De komende weken hopen we telkens iets meer te vertellen.

Deze week: het algemene reisschema.

Waar gaan wee allemaal naartoe?

Om te beginnen vliegen we in twee stappen vanaf Düsseldorf, via Dubai naar Colombo. In 18 dagen reizen we over Sri Lanka en sluiten we af op de Malediven.

Na aankomst in Colombo reizen we meteen door naar het noorden, richting Negombo en vervolgens door naar het noord-oosten. Op dag drie komen we in Anuradhapura aan. Hierna reizen we door naar Sigiriya, bekend van de leeuwenrots. We blijven een aantal dagen in deze buurt, en maken onder andere een uitstap naar de oude koningsstad Polonnaruwa in het oosten.

Op dag 7 zetten we reis voort naar het zuiden, naar een andere koningsstad, Kandy. Hier verblijven we ook een aantal dagen. Om meer van het land te zien, hebben we een extra excursie van een paar dagen bijgeboekt. Deze volgt na Kandy, waarbij we in 4 dagen (3 nachten) nog drie steden aandoen.

Zo gaan we nog naar Nuwara Eliya, Tissamaharama en Galle. Tissamaharama ligt in de zuidpunt van het land; Galle is bekend vanuit de VOC-periode. Hierna reizen we weer terug naar boven richting Colombo.

Vanuit Colombo vliegen we op Malé en reizen we per boot verder naar een van de eilanden om onze reis in alle rust af te sluiten. 9 Mei zit de reis er helaas weer op en vliegen we weer terug naar Düsseldorf.