Dag 1-5 - Reisverslag uit Houten, Nederland van Frank & Esther - WaarBenJij.nu Dag 1-5 - Reisverslag uit Houten, Nederland van Frank & Esther - WaarBenJij.nu

Dag 1-5

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Esther

03 Maart 2019 | Nederland, Houten

Het bericht dit weekend zal in teken staan van de eerste 5 dagen. In totaal, inclusief de vluchten, duurt onze reis 18 dagen; nog drie van dit soort berichten zullen dus volgen!

22 april:
Helemaal bijgekomen van de bruiloft en het weekend, zullen we vanaf Düsseldorf vertrekken naar Sri Lanka. Deze gehele dag staat in het teken van de vlucht naar Dubai. Rond 23u55 lokale tijd komen we hier aan.

23 april:
Na een korte stop op Dubai vertrekken we om 02u40 naar Colombo. Hier komen we rond half 9 aan in de ochtend. Mooi op tijd om nog een hele dag van het land te kunnen genieten. We worden opgehaald op de luchthaven (waarschijnlijk door onze gids) en naar het hotel gebracht. Hier kunnen we lekker bijkomen van de reis en genieten van uitzichten op de Indische Oceaan.

24 april:
Vandaag gaan we naar de volgende locatie: Anuradhapura. Dit was eeuwenlang de hoofdstad van Sri Lanka. Hier zullen we één nacht verblijven. In deze stad kunnen we vanalles bekijken, zoals de witte dagoba van Ruwanwelisaya en de heilige Bodhi-boom (een belangrijk pelgrimsoord voor boeddhisten).

25 april:
's Ochtends kunnen we rustig aan doen. In de loop van de dag vertrekken we vanuit Anuradhapura naar het volgende hotel, in de buurt van Sigiriya. Vanuit dit hotel (en de omgeving ervan) zullen we uitzicht hebben op de leeuwenrots, mits er geen bomen in de weg staan...

26 april:
In de ochtend gaan we een wandeling maken door een dorpje in de omgeving. Hier zullen we ook kennismaken met de lokale omgeving. Waarschijnlijk drinken we ook nog een kopje (lokale) thee met ze en leren we zo wat lokale gebruiken. Tevens zullen we een school bezoeken!
In de middag gaan we naar Polonnaruwa. Hier zijn fraaie tempels en uit rots gehakte boeddhabeelden te bezichtigen.

Tot zover de reis, dag 1 t/m 5. Volgende week weer verder!

• 03 Maart 2019 - 16:01

Anne Marie:

Dat klinkt allemaal heel goed. Jullie gaan veel zien! Bijzonder om een school te bezoeken, dat was op jullie verzoek?

• 04 Maart 2019 - 10:05

Rob:

Veel te zien, inderdaad, leuk!
    Wat betreft die school: Esther, het is wel vakantie hè?!

• 08 Maart 2019 - 11:12

Jan J.:

Hee! Jullie hebben een site. Wat leuk :-)
    En een mooie reis! Gaan jullie nog jokers zoeken?