Dag 6-9 - Reisverslag uit Houten, Nederland van Frank & Esther - WaarBenJij.nu Dag 6-9 - Reisverslag uit Houten, Nederland van Frank & Esther - WaarBenJij.nu

Dag 6-9

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank & Esther

10 Maart 2019 | Nederland, Houten

Deel 2 van de route! In deel 1 waren we tot en met Polonnaruwa gekomen, dus daar gaan we vandaag mee verder.

27 april: We verblijven nog steeds in Sigiriya, met het uitzicht op de leeuwenrots. Vandaag gaan we die dan ook bezoeken, in de ochtend, als het nog niet te warm is. Met trappen kunnen we helemaal tot bovenaan de rots komen, maar het schijnt een stevige klim te zijn (we zullen onze slippers thuis moeten laten...). 's Avonds gaan we op safari om olifanten te spotten! Wellicht gaat er nog een oranje shirtje mee, om toch een beetje Koningsdag te kunnen vieren! :)

28 april: De zevende dag wordt een drukke dag, met reizen en bezichtigingen. Vanaf Sigiriya reizen we via Dambulla en Matale naar Kandy. In Dambulla gaan we rotstempels bezoeken en in Matale specerijentuinen. Kandy is (ook) een oude koningsstad, waar we een aantal dagen verblijven.

29 april: Vandaag gaan we Kandy bezichtigen. 's Ochtends duiken we de botanische tuinen in, om de drukte van de stad alvast de ontvluchten. 's Middags worden we met een tuktuk opgehaald en rondgereden door de stad! Dit zal vast een enerverende belevenis worden, om op deze manier het drukke stadsleven te doorkruisen!

30 april: De laatste (volledige) dag in Kandy besteden we met een bezoek aan de Tempel van de Tand (beter bekend als ශ්‍රී දළදා මාළිගාව, of Sri Dalada Maligawa) waar een hoektand van Boeddha wordt bewaard. Zoals je kunt begrijpen, is dit een van de belangrijkste religieuze plekken in het land. In de tempel zullen we een traditionele ceremonie bijwonen. 's Avonds gaan we nog naar een traditionele voorstelling van vuurdansers.
Verder zullen we natuurlijk een drankje drinken op de verjaardag van Sjoerd!

Volgende week duiken we op een andere manier de reis in.... stay tuned!

• 10 Maart 2019 - 18:01

Anne Marie:

Ook weer drukke dagen! En dan die hoektand van de Boeddha...wist niet dat ze daar ook relikwieën vereerden. Ben benieuwd.

• 11 Maart 2019 - 10:25

Rob:

Tuktuks, rotsenklimmen, vuurdansen, lijkt wel Wie is de mol?!

• 12 Maart 2019 - 16:05

Martijn:

Olifanten :P Geweldig om die te gaan zien!